Waarom is een personal trainer een goede investering!
Squatten op de juiste manier!
17 juli 2017
Is Personal Training onbetaalbaar?
Is Personal Training onbetaalbaar?
21 september 2017

Waarom is een personal trainer een goede investering!

 

JE KOOPT GEEN ONZIN SUPPLEMENTEN MEER

 

Je bent een tijdje aan het trainen en wilt het nu echt serieus gaan aanpakken. Vrienden om je heen gebruiken shakes en jij besluit ook eiwitpoeder te kopen, want eiwitshakes zijn toch nodig?

Eiwitpoeder, een pre-workout, een speciale post-workout shake mix, snelle suikers voor tijdens het trainen, bcaa’s voor tijdens het trainen, eiwitrepen, superfoods en misschien ook nog een fatburner.

De realiteit is dat je geen van bovenstaande supplementen echt nodig hebt. Sommige supplementen kunnen handig zijn zoals eiwitpoeder. Maar heb je het ook echt nodig? Nee, je kunt prima resultaat behalen zonder.

Voeding, training en slaap zijn de drie belangrijkste factoren.

Wat mij dan ook verbaast is dat veel mensen met gemak 60 euro per maand uitgeven aan supplementen, maar toch zeker drie keer na moeten denken als ze 50+ euro moeten betalen voor een persoonlijk voeding- en/of trainingsschema. Dat is de basis, niet de supplementen!

Meer supplementen kopen is niet de oplossing.

Laat supplementen voor wat het is en investeer in de basis: een personal trainer die je kan helpen met een juist voedings- en trainingsschema. Als de basis niet goed is, kosten supplementen je alleen maar geld en voegt het niks toe. Een personal trainer kan ervoor zorgen dat je progressie gaat boeken. Dat is zijn taak.

 

VOORKOM EEN SLECHTE TECHNIEK EN DAARDOOR EEN BEZOEK AAN DE FYSIOTHERAPEUT

 

Een juiste trainingstechniek minimaliseert de kans op blessures, en daarmee een bezoek aan de dure fysiotherapeut.

Ik hoor je denken: “Ik train al een x aantal jaar, m’n techniek is goed”. Dit hoor ik altijd. En ik snap dat je dat zegt, je doet het gene waarvan jij denkt dat goed is, logisch.

Ik wil geen ongelijk geven omdat ik je persoonlijk niet ken, maar ik kan wel spreken vanuit m’n eigen ervaring. 9 van de 10 mensen die zeggen zich acht keer te kunnen optrekken, kunnen er nog geen één met de juiste techniek.

Trainen met een juiste techniek zorgt ervoor dat je de spieren traint die je wilt trainen, waardoor je sneller groeit. De kans op blessures is kleiner, waardoor je geen geld kwijt bent aan de fysiotherapeut. Én een juiste trainingstechniek voorkomt dat je op de Facebookpagina #gymfails terecht komt.

 

BESPAAR GELD OP ETEN EN DRINKEN

 

Eten buiten de deur is duur, én je maakt snel ongunstige keuzes.

Men geeft met gemak 5 euro per dag uit aan koffie en belegde broodjes. Maar elke dag 5 euro investeren in je gezondheid door de hulp van een coach in te schakelen is te veel geld.

 

Een voedingsprogramma van een coach hoeft helemaal geen extra geld te kosten. Je kan prima afvallen met relatief goedkope producten.

Wat mij opvalt is dat mensen die willen afvallen opeens hele ‘gezonde’ productkeuzes gaan maken. Ze kopen een zak walnoten, gedroogde abrikozen, en makreel. Prijzige producten. Inderdaad gezond, maar niet als je er een kilo van opeet en aan het eind van de maand nog steeds op hetzelfde gewicht zit. Je kan prima afvallen met goedkopere producten en toch gezond zijn.

Zo werk je aan de gezondheid en bespaar je ook nog eens geld.

 

‘WERKEN MET EEN PERSONAL TRAINER IS EEN INVESTERING IN JEZELF’

 

Natuurlijk snap ik dat de mensen sceptisch zijn. Je betaalt een personal trainer of online coach en vervolgens moet je zelf aan de bak. Het is niet zo dat je iets koopt waarbij je van tevoren weet wat je krijgt.

Als je flinke overgewicht hebt is het heel simpel, dan is een personal trainer noodzakelijk. Op de huidige manier kan je niet verder. Het beperkt je leven en je moet zo snel mogelijk veranderen. Als je het zelf had gekund dan had je dat allang gedaan maar nu is een personal trainer echt nodig. In die situatie maakt het geld minder uit.

Er zijn ook veel mensen die “gewoon iets gespierder” willen worden of ongeveer 10 kg willen afvallen. Geen levensbedreigende situaties, maar wel lastig te realiseren. In dat geval heb je meerdere opties:

– Je gaat zelf aan de slag

– Je koopt ergens een schema

– Je schakelt de hulp in van een coach

 

Optie 1: je gaat zelf aan de slag


Je gaat zelf aan de slag. Je stapt een sportschool binnen en gaat gewoon wat doen. Op een gegeven moment begin je te twijfelen; is hetgene dat ik doe wel goed? Je probeert via internet antwoord te krijgen op de vragen hoe je het beste kan eten en trainen. Alleen hoe meer je zoekt, hoe meer verwarring er ontstaat.

Alles spreekt elkaar tegen.

Dan sta je voor de keuze. Of je blijft langer doorzoeken en tijd investeren (tijd = geld) of je gaat op de huidige manier door met de kans dat je na een jaar tijd nog steeds niet verder bent gekomen. Je begint jezelf af te vragen waarom je zo op je voeding let en zo vaak traint als het toch niet werkt.

 

Optie 2: je koopt ergens een voedingsschema


Op het internet zijn er genoeg schema’s te vinden. Het nadeel van een eenmalig schema is dat het een tijdelijke oplossing is. Als jij verandert dan hoort jouw schema ook te veranderen. Simpel voorbeeld: stel je bent 10 kg afgevallen, je hebt spiermassa ontwikkeld en je stofwisseling is toe genomen. Dan zal je met jouw eerste voedingsschema niet meer verder afvallen.

 

Optie 3: je schakelt de hulp in van een coach


Als je op zoek bent naar continue progressie dan is persoonlijke begeleiding hetgene dat je zoekt.

Een coach past jouw schema’s aan zodat je progressie blijft boeken. Een coach vertelt je hoe je op verjaardagen de voeding het beste kan aanpakken. Een coach kan je van alles leren op het gebied van voeding, training en mindset zodat je na het traject op eigen benen kan staan.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *