Oefeningen in tempo
Oefeningen in tempo
28 februari 2017
Afslanken en figuurcorrectie
Deel 2 ‘Waarom val ik niet af’
28 februari 2017

Deel 1 ‘Waarom val ik niet af’

afvallen

De kennis van de mens neemt toe.

Een lange tijd geleden dachten we dat we vooral aankomen door verzadigde vetten tot ons te nemen: Frituur, chinees, koek en chips bijvoorbeeld.

Tegenwoordig beginnen steeds meer mensen te begrijpen dat we aankomen door middel van de snelle suikers: Suiker, snoep, vruchtensap, ontbijtkoek, wit brood, witte pasta en witte rijst zijn hier voorbeelden van.

Het valt mij op dat de nieuwe trend is dat de mensen steeds beter weten wat de juiste producten zijn, maar veel te weinig calorieën binnen krijgen om af te vallen. Klinkt dat raar?

Soms kan meer eten je juist helpen om af te vallen. Het komt vaak voor dat de stofwisseling in een laag energielabel gaat zitten omdat er te weinig energie het lichaam in komt. Er zal dus op een verantwoorde manier eerst meer gegeten moeten worden voordat de ‘motor’ weer op volle toeren gaat draaien. Want dat is wat we willen, de stofwisseling op een energie label D laten werken waardoor die verbranding op gang komt. Zo kunnen we bijvoorbeeld gewichtsreductie creëren. Als je vetvrije massa toeneemt dan krijgt je lichaam ook meer behoefte aan energie, dus ook dan moeten de calorieën verhoogd worden.

Bij afvallen denken de meeste mensen gelijk aan minder eten. Omdat er minder koolhydraten gegeten worden en vaak meer eiwitten levert dit goede resultaten op. Na enige tijd kan dit resultaat echter stagneren. Vaak gaat dit samen met een honger gevoel en dat willen we niet hebben! Later hier meer over!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *